PRAKTICKÝ SPRIEVODCA PRE MUŽOV ALEBO AKO POROZUMIEŤ ŽENÁM A VYTVORIŤ PARTNERSKÝ VZŤAH PLNÝ INTIMITY, V KTOROM SA ŽENA CÍTI ŠŤASTNÁ A MILOVANÁ.

Ak ťa nikdy nikto neučil o tom ako byť vo vzťahu šťastný, je najvyšší čas začať...

ÁNO, CHCEM TO VEDIEŤ

Aj muži majú estrogén…

Hormón estrogén nemajú len ženy, ale taktiež muži. Samozrejme v ďaleko menšom množstve, ale aj u mužov hrozí, že sa estrogén stane dominantným nad testosterónom. Aby sme mohli pochopiť, ako testosterón a estrogén spolu fungujú, poďme si najprv vysvetliť, čo všetko o týchto hormónoch vieme a aké sú ich funkcie v mužskom organizme.

Testosteréon z náš robí mužov…

Testosterón je steroidný hormón, ktorý sa tvorí v semenníkoch a v menšom množstve tiež v nadobličkách. Dostatočné množstvo testosterónu snižuje riziko rôznych onemocnení, ovplyvňuje celkové zloženie tela (↑svalová hmota versus ↓tuk), reguluje imunitný systém, podieľa sa na sexuálnych funkciách, plodnosti a celkového libida u mužov. Nezanedbateľný vplyv ma aj na mužskú psychiku (sebavedomie, energia).

Najväčšia produkcia testosterónu je medzi dvadsiatym a tridsiatym rokom života. Po tridsiatke už dochádza k miernemu poklesu a okolo päťdesiatky je už deficit testosterónu výrazný. Podľa štatistík sa už 20% mužov pred päťdesiatym rokom života stretáva s nedostatkom testosterónu.

Aj estrogén je dôležitý…

Hormónu estrogénu majú muži menej ako ženy, ale aj napriek tomu je dôležitý. Estrogén u mužov vzniká v pečeni a v nadobličkách. Hrá podstatnú rolu v imunitnom systéme, pretože bojuje proti zápalom. Ďalej reguluje príjem a využitie glukózy a taktiež má úlohy pri dozrievaní spermií.

Kedy vznika estrogénová dominancia…

Dochádza k nej okrem iného s postupujúcim vekom, keď samovoľne klesá hladina testosterónu a naopak stúpa hladina estrogénu. Nie je to ovšem jediný dôvod. Veľmi často je estrogénová dominancia známkou celej rady nesprávnych životných návykov. Každý z nás je vystavený xenoestrogénom (syntetické estrogény v kozmetike, čistiacich prostriedkoch, v potravinách ako pesticídy, ďalej v plastoch – bisfenol A, atd.), ktoré sú bohužiaľ všade okolo nás. V kombinácii so zlou životosprávou, i sami muži prispievajú k estrogénovej dominancii. Ďalšie dôvody prečo dochádza k estrogénovej dominancii sú:

  • nedostatok odpočinku a spánku,
  • nedostatočný príjem vitamínov a minerálov v konzumovaných potravinách,
  • prejedanie sa, spojené s obezitou, ktorá bráni produkcii testosterónu.

Veľké množstvo telesného tuku, je totiž spúšťač pre tvorbu enzýmu aromatázy, ktorý je v konečnom dôsledku schopný zmeniť testosterón na estrogén.

Prejavom estrogénovej dominancie je nízka hladina testosterónu…

Dôvody vysokej hladiny estrogénu:

  • Nadmerný stres.
  • Priemyselne spracované potraviny.
  • Nadbytočný telesný tuk.
  • Xenoestrogény v predmetoch dennej spotreby: kozmetika a čistiace prostriedky, plasty (BPA).
  • Pesticídy obsiahnuté v potravinách.
  • Narušený cirkadiánny rytmus. Je dôležité mať kvalitný spánok.
  • Potraviny obsahujúce vysoké percento fytoestrogénov (sója, chmel)

Prejavov naznačujúcich estrogénovú dominanciu je mnoho, predovšetkým fyzických:

  • Mužom sa ukladá viac tuku a to hlavne v oblasti brucha, s tým súvisí aj gynekomastia (nárast prsnej žľazy).
  • Znižuje sa percento svalovej hmoty.
  • Môže dôjsť k zväčšeniu prostaty.
  • Vypadávaniu vlastov,
  • Poruchám erekcie.

Okrem fyzických prejavov nie sú ojedinelé ani psychické príznaky. Najčastejšie ide o nedostatok motivácie a emočnej stability, ale ojedinelé nie sú ani úzkosti, depresívne stavy a objavenie sa taktiež extrémnej únavy a poruchy spánku. Po zdravotnej stránke sa s nízkou hladinou testosterónu môžu objaviť aj vážnejšie onemocnenia, ako je osteoporóza, porucha pečene, znížená tvorba spermií, nízke libido a neplodnosť. Aby sa organizmus muža správne fungoval, musí byť pomer estrogénu a testosterónu v rovnováhe.

10 dôvodov prečo nebyť v režime estrogénovej dominancie, alebo mať radšej vysokú hladinu testosterónu a estrogény v normále.

  1. Budovanie svalovej hmoty – jedna z mnohých pozitívnych vlastností testosterónu je to, že svaly budú rásť rýchlejšie.
  2. Účinnejšie spaľovanie podkožného tuku – lepšie spaľovanie tukov u mužov je práve spôsobené vyššou hladinou testosterónu.
  3. Zlepšenie erekcie a sexuálnej výkonnosti – testosterón má priaznivý vplyv na sexuálny život a výkon. Nedochádza k poruchám erekcie alebo nezáujmu o sex. A určite je zaujímavé, že práve sex produkciu testosterónu ďalej zvyšuje. Pozor masturbácia sa neráta!
  4. Plodnosť – Správna hladina testosterónu priamo ovplyvňuje kvalitu a množstvo spermií a s tým súvisiacu plodnosť.
  5. Silnejšie kosti – optimalizácia tesosterónu pomáha udržovať celý pohybový aparát, predchádzať rednutiu kostí a následnej osteoporóze.
  6. Zdravé srdce – dostatočná hladina testosterónu má tiež pozitívny vplyv na celý kardiovaskulárny systém, pretože zvyšuje cievne zásobenie srdečného svalu, rozširuje cievy a zabraňuje tvorbe krvných zrazením. Tým výrzane znižuje riziko infarktu.
  7. Psychická odolnosť – nedostatok testosterónu sa môže prejaviť aj na psychickom rozpoložení. Ak dôjde k poklesu testosterónu, objedaví sa precitlivelosť, je ohrozená emočná stablitia a môžu sa pridať aj depresie.
  8. Energia – muži, u ktorých nie je deficit testosterónu, majú viac energie a celkový záujem o prirodenú fyzickú aktivitu.
  9. Prevencia proti cukrovke – muži s optimálnou hladinou testosterónu omnoho menej často onemocnejú cukrovkou 2.typu.
  10. Únava – ak má muž dostatok testosterónu, nie len že sa zvýši energiu, ale taktiež zmizne extrémna únava.

10 tipov ako zvýšiť prirodzene hladinu testosterónu a znížiť estrogénovú dominanciu

1. Vitamíny a minerály: Vplyv na tvorbu testosterónu majú vitamíny a minerály. Hlavne vitamíny skupiny B, predovšetkým B12 a súčasne taktiež vitamín D. Vitamín D okrem suplementácie môžeme získať zo slnečného žiarenia. Čo sa týka minerálov mali by sme zvýšiť príjem horčíku a zinku. Deficit týchto vitamínov a minerálov prispieva k tomu, že sa testosterón premení na estrogén skrz enzym aromatázy.

2. Kvalitný spánok: Doba kedy dochádza k najväčšej produkciu testosterónu je v spánku. Konkrétne nad ránom, kedy je spánok najhlbší, sa testosterónu tvorí najviac a preto je dostatočný a kvalitný spánok veľmi dôležitý. Ako zlepšiť spánok:

  • Chodiť spať v rovnaký čas.
  • Udržujte teplotu v spálni okolo 20 stupňov Celzia.
  • Min dve hodiny pred spaním znížte vystaveniu sa modrému svetlu (TV, mobil, notebook, lcd monitor).
  • Vynechajte kofeín min 8 hod pred spánkom.
  • Vytvorte si v miestnosti úplnú tmu, pre lepšiu tvorbu hormónu melatonínu.
  • Pred spaním relaxujte – masáž, kniha, meditácia, jemná hudba.
  • Odstránte zo spálne všetky žiariče elektromagnetického smogu – mobil – aspoň dať na letecký režim, wifi router atď.

3. Strava: Sú známe potraviny, ktoré môžu produkciu testosterónu zvýšiť. Jedálniček by mal obsahovať dostatok makroživín, ktoré nájdeme hlavne v mäse, rybách, vajciach, a z rastlinnej stravy je to brokolica alebo avokádo. Dôležitý je taktiež dodatok zdravých tukov, ktoré môžeme nájsť v rastlinných olejoch, mandliach alebo orechoch.

4. Adaptogény: Maca, ashwagandha, zázvor, kotvičník, to je len pár najznámejších rastlinných adaptogénov, ktoré môžu prispieť k zvýšeniu hladiny testosterónu.

5. Cvičenie: K väčšej produkcii testosterónu pomáha pravidelný pohyb. Uprednosťnovaný je skôr silový alebo HIIT tréning, ako vytrvalostný. Práve u silového tréningu sa tvorí viac testosterónu a menej estrogénu. Môže to byť aj akýkoľvek kontaktný šport ako je napr. box.

6. Regulácia telesného tuku: Ľudia, ktorí majú vyššie percento tuku, majú aj menej testosterónu a naopak, čím viac je telesného tuku, tým je vyššia hladina estrogénu.

7. Minimalizovať stres: Vplyvom každodenného stresu sa v nadobličkách produkuje kortizol. Ten má, mimo iné negatívny vplyv na hladinu testosterónu.

8. Obmedziť alkohol: Je známe, že alkohol pôsobí negatívne na mnoho pochodov v telesnom organizme a taktiež na produkciu testosterónu. Alkohol pôsobí estrogénne.

9. Znížiť expozíciu toxínov a xenoestrogénov: Styk s týmito látkami môžeme vedome minimalizovať. Tieto látky sa nachádzajú v kozmetike, čistiacich prostriedkoch, plastoch a taktiež v potravinách v podobe pesticídov. Začnite používať viac prírodnú kozmetiku a ekologické čistiace prostriedky. Plastové nádoby nahradiť nerezovými. Kupovať organické a bio potraviny.

10. Sex: Štúdie ukázaly, že existuje priama súvislosť medzi sexuálnou aktivitou a vyššími hladinami testosterónu. Preto sa milujte častejšie 🙂

Ako zvýšiť testosterón okamžite:

BrainMax 3.0 – Anabolic Dagger je podľa mňa cenovo dostupný produkt pre každého chlapa, alebo športovca, ktorý chce vidieť výsledky rýchlejšie. Odporúčam užívať chlapom po 30-ke. Mne produkt veľmi prospieva pri posúvaní svojich hraníc pri trénignu a taktiež k rýchlejšej regenerácii, väčšej motivácii a energii do života. Po 3 mesiacoch pravidelného užívania, potvrdzujem, že produkt funguje a rozhodne ho odporúčam.

P.S.: Všimol som si, že mám aj väčšiu chuť na sex 😛

Výhody:

  • Cenovo dostupný.
  • Kvalitný český produkt.
  • Zvýšenie výkonu pri tréningu.
  • Lepšia regenerácia.
  • Zvýšenie chuti na sex a lepšia erekcia.

Nevýhody:

  • Chuť nemusí niekomu sadnúť, je taká korenistá, alebo citrónová.
  • Keď raz vyskúšaš tréning s BrainMaxom, tak už nebudeš chcieť mať bez 😉

Produkt BrainMax 3.0 môžeš objednať na tomto odkaze.

Chcem vyskúšať Brainmax 3.0

 

 

Komentáre

Stanislav Licko
Stanislav Licko

Spisovateľ, vztahový poradca, zakladateľ projektu novymuz.sk. Autor kníh Ako ju pochopiť a Nový muž. Partner, otec a muž s otvoreným srdcom, ktorý inšpiruje ostatných k lepšiemu a radostnejšiemu životu.

Leave a Reply

Your email address will not be published.